Przeczytasz w: 2 - 3 min
Na łamach strony poruszałem już nie raz temat obrazów następnej generacji. Do których należą WEBP, JPEG 2000 i JPEG XR. Każdy nowy format musi się zaadoptować na dobre, aby go wdrożyć. Formatowi WEBP jest najbliżej. Jest on najbardziej uniwersalny oraz uszyty na miarę internetu. Badając stronę poprzez narzędzie Google PageSpeed Insights można dostać komunikat o tym, iż strona nie używa formatów nowej generacji. Dziś pokaże Ci narzędzie, dzięki któremu można pozbyć się tego komunikatu.
  Przeczytasz w: 2 - 4 min
Kiedy nie było ery mobile nikt się nie przejmował wyglądem tabel na telefonach. Jednak czasy się zmieniły i cały czas przybywa urządzeń o mniejszych ekranach. Mały ekran i tabela z danymi przeważnie kończy się rozjechanym layoutem i rozepchaniem elementów. Czytelność tabeli jest bardzo różna na urządzeniach mobilnych. Ale ten problem można rozwiązać dość szybko i skutecznie. Oczywiście rozwiązań jest co najmniej kilka, a ja postaram Ci się zaprezentować, które według mnie nie wymaga dużego nakładu pracy.
  Przeczytasz w: 2 - 3 min
Podstawowy edytor w Joomla! to TinyMCE, który to oferuję nic ponad to co powinien oferować edytor tekstu. Jednak co zrobić w przypadku, gdy nasze artykuły mają dość powtarzalną strukturę i nie chcemy każdorazowo jej budować. Mam na myśli tutaj wewnętrzną budowę już samego artykułu jak: wstęp, kawałek tekstu gdzieś tam obrazek w tym samym miejscu, znowu kawałek tekstu i tak dalej. Każdy, kto prowadził serwis internetowy boryka się z tym problemem, gdzie w danych kategoriach artykuły mają zachować pewien schemat.
  Przeczytasz w: 1 - 2 min
Generalnie Joomla! nie pozwala umieszczania kodu wykonywalnego php, js czy nawet css wewnątrz artykułu. Ze względów bezpieczeństwa te znaczniki będą czyszczone z artykułu. Jednak duża część osób potrzebuje od czasu do czasu umieścić mały skrypt java script lub zaczytać coś za pomocą php. Jest na to sposób i jest on prosty, a nawet nie wymaga wiedzy eksperckiej w implementacji.
  Przeczytasz w: 3 - 5 min
WebPush to nowoczesny kanał marketingowy, który jest wykorzystywany do powiadomień użytkowników odwiedzających Twoją stronę. Ten kanał ma dużo zalet i zdobywa coraz większą popularność na stronach internetowych. W praktyce wszystkie duże portale internetowe wykorzystują ten kanał do powiadamiania o nowych artykułach czy też produktach na stronie.
Strona 1 z 3