POWIADOMIENIA DLA UŻYTKOWNIKA POPRZEZ PRZEGLĄDARKĘ - WEBPUSH

czwartek, 06 grudzień 2018 11:42 Napisał 
POWIADOMIENIA DLA UŻYTKOWNIKA POPRZEZ PRZEGLĄDARKĘ - WEBPUSH POWIADOMIENIA DLA UŻYTKOWNIKA POPRZEZ PRZEGLĄDARKĘ - WEBPUSH Joomla GURU!

WebPush to nowoczesny kanał marketingowy, który jest wykorzystywany do powiadomień użytkowników odwiedzających Twoją stronę. Ten kanał ma dużo zalet i zdobywa coraz większą popularność na stronach internetowych. W praktyce wszystkie duże portale internetowe wykorzystują ten kanał do powiadamiania o nowych artykułach czy też produktach na stronie.

CO TO JEST WEB PUSH

To takie małe prostokąty wyskakujące na stronach. Są tam zazwyczaj dwie opcje POZWÓL i BLOKUJ. Web Push pozwala na prowadzenie komunikacji  z odbiorcą 1 do 1. Jednak w tym wypadku nie potrzebujesz, ani jego adresu email ani żadnych innych danych. Dzieje się tak, ponieważ Subskrybent jest identyfikowany na podstawie informacji, które przechowuje na jego temat przeglądarka internetowa, z której korzysta. Ten system na swoje zalety, ale również wady. Każda przeglądarka ma swój unikalny numer i to dzięki niemu odbywa się komunikacja, jeśli ten numer się zmieni to również tracisz możliość komunikacji. Wykorzystanie innej przeglądarki czy re-instalacja systemu operacyjnego sprawia, że komunikacja się urywa. Bądź świadomy wad tego rozwiązania.

Przegląd dodatków

Jeszcze nie tak dawno rozwiązań do webpush dla Joomla! nie było tak dużo jak teraz. To dobrze, że do wyboru mamy coraz więcej dodatków tego typu. Wiec przejdźmy do rzeczy.

Lista dodatków dla WebPush:

https://www.extly.com/content-management/pricing.html

https://store.webkul.com/Joomla-Web-Push-Notification.html

https://pushalert.co/joomla/latest-release/pushalertjoomla.zip - Darmowy

https://weppsol.com/product/joompush

https://www.extensionbase.com/joomla-web-push-notifications.html

http://www.netamity.com/updates/com_contactpush.zip - Darmowy

https://www.extensionbase.com/web-push-notifications-for-k2.html - Dla CCK K2

Konfiguracja

W zasadzie odbywa się to na zasadzie zarejestrowania konta u operatora, który będzie rozsyłał powiadomienia oraz pozyskania kluczy autoryzacyjnych. Kopiowanie ich i wklejenie w odpowiednie miejsca w wybranych przez nas dodatku.

Dla przykładu posłuży Push Alert

pushalert.co webid

Odnalezienie na dodatkach pluginu, który jest odpowiedzialny za most między naszą stroną, a operatorem wysyłającym powiadomienia. Kopiujemy Website ID i wklejamy je w konfiguracji dodatku.

Dalej postępujemy zgodnie z intrukcją jaką posiada dany operator.

Kopiujemy dwa niezbędnę pliki manifest.json i sw.js i umieszamy je w głównym katalogu naszej strony.

pushalert.co webid pliki

W dalejszej części pozostaje nam konfiguracja po stronie operatora takich rzeczy jak tłumaczenie na język polski zmiennych, automatyzacje czyli wysyłanie po zapisaniu się wiadomości powitalnej oraz wygląd naszego widgetu. 

pushalert.co webid automatyzacja

pushalert.co automatyzacja podziękowanie

 

pushalert.co webid tlumaczeniepushalert.co tłumaczenie zmiennych językowych

pushalert.co webid widgetpushalert.co widget wygląd

 

Podstawowa konfiguracja na tym się kończy. Push Alert ma przyjemny interfejs po którym się poruszamy. Pozostaje nam wysłać widomość do użytkowników, którzy pozwolili nam na wyświetlanie wiadomości czy to w przeglądrce na komputerze, laptopie czy też na telefonie.

Pierwsza NOTYFIKACJA

Definiujemy sobie naszą pierwszą widomość do użytkowników. Uzupełniamy standardowe pola jak Tytuł, Wiadomość, Url czy obraz (logo) naszej firmy. 

pushalert.co pierwsza wiaodmosc

Kolejny krok nie jest obowiązkowy, ale można ustawić wiadomość, aby docierała do konkretnej grupy docelowej o i ile segmentujemy naszych użytkowników. A więc opcje zaawansowane.

pushalert.co pierwsza wiaodmosc zaawansowane

Na sam koniec możemy podejrzeć jak dana widomość będzie wyglądać na przeglądarkach czy też w systemie Windows 10.

pushalert.co pierwsza wiaodmosc podglad

Na sam koniec pozostaje nam użyć  zielonego przycisku SEND.

Koszty

Koszty to ważny aspekt więc należy go również tutaj poruszyć. Ile nas to będzie kosztowało? To zależy. A zalezy od tego czy wybierzemy opcje darmowe czy też płatne w zalezności od osob subskrybujących nasz kanał. 

Poniżej zrzut z opcji Push Alert, który posłużył jako przykład przy konfiguracji.

webpush ceny

W tym wypadku rozwiązanie jest całkowicie darmowe, a limit subskrybnetów wynosi 3 tysiącę. Spokojnie na potrzeby blogów czy stron wizytówek wystarczy. Oczywiście w pakiecie darmowym znajdziemy wiele ograniczeń. Ponieważ APi ogranicza nas do wysłania tylko 1000 widomości. Nie polecam nikomu tak spamować swoich użytkowników. Są też ograniczenia inne.

PODSUMOWANIE

Należy wziąć pod uwagę dwie rzeczy, które pozwolą nam dobrać opcje odpowiednia dla naszego biznesu. Statystycznie użytkownicy, którzy godzą się na powiadomienia to 5-10% wszystkich użytkowników odwiedzających Twoją stronę. To Twój pierwszy czynnik, a drugi jak często publikujesz na swojej stronie. System darmowy nie zapewnia pełnej automatyzyacji jak widziałeś wyżej na przykładzie wiadomości wysyła się recznie za pomocą strony operatora. Jednie subskrybentów zbiera się automatycznie i przesyła do systemu. Może to być problematyczne przy dużej ilości treści publikowanych materiałów na Twojej stronie. W takim wypadku zalecam rozwiązanie, które pozwala wysyłać powiadomienia z zaplecza naszej strony poprzez API. Pamiętaj, że takie rozwiązania to już inwestycja od 50 zł do nawet 500 zł w zależności od możliwości automatyzacji kanałów.

Na darmowgo operatora również trzeba zwrócić uwagę, ponieważ jak coś jest za darmo to nie jest za darmo! Czesto darmowy dostęp oznacza dobrowolną zgodnę na zbieranie informacji o naszych użytkownikach. Bardzo popularnym rozwiązaniem jest OneSignal https://onesignal.com całkowicie darmowy jedyny minus to zbieranie informacji o naszych użytkownikach. 

Rozwiązań jest kilka więc na pewno znajdziesz coś pasującego do Twojego modelu marketingowego. Z całą pewnością polecam spóbować wykorzyać ten kanał do komunikacji jednak monitorować również jego konwersje. Ponieważ utrzymywanie dodatkowych narzędzie do zawsze koszta, które nie koniecznie muszą się zwracać z nawiązką.

 

Dodatkowe informacje

  • POZIOM TRUDNOŚCI 200:
Czytany 43 razy Ostatnio zmieniany czwartek, 06 grudzień 2018 15:55
Oceń ten artykuł
(1 głos)
Marcin Równicki

Joomla zajmuję się od dłuższego czasu dla uściślenia od czasów MAMBO (2007) i nie straszne mi jej nowe wersje. Wdrażam, optymalizuje, przyspieszam i zabezpieczam strony. 

Dobre kino oraz seriale chętnie oglądam, dziele się recenzjami na https://cobejrzec.pl  

Public Cloud w wolnych chwilach pochłaniam. Wiąże z tym swoją przyszłość zawodową (Amazon Web Services, Azure, Google Cloud Computing, plus wiele innych mniejszych graczy)

"Jeśli coś jest niemożliwe do zrobienia, musi się znaleźć ktoś kto tego nie wie, przyjdzie i to zrobi." - A.E.

Strona: https://rownicki.pl
plcsenderues

Szukaj

 
sppagebuldierpro banner pobierz